Insjöns Ridklubb

Medlem i IRK

Det ideella engagemanget håller klubben vid liv

Insjöns Ridklubb äger sin egen ridanläggning. Vi har ingen anställd personal utan anläggningen sköts ideellt liksom merparten av verksamheten. Det är du som medlem som genom ditt och din familjs arbete och engagemang bidrag till att du får en förening som du har nytta av och trivs i.

Hur mycket varje medlem engagerar sig och bidrar till klubbens överlevnad kan se väldigt olika ut beroende på tid och möjlighet vid olika tider i livet. Vi har inga "måsten" men hoppas så klart att många bidrar efter bästa förmåga så att vi kan fortsätta att vara ett värdefullt tillskott för hästintresserade i alla åldrar. Vi är alla tillsammans den där "någon" som i slutänden får allt att fungera. Exempel på insatser som "någon" behöver hjälpa till med är:
Anläggningsskötsel - Vår anläggningskommitté sköter banorna ute och inne och lagar sånt som går sönder
Arbetsdagar - Några gånger per år samlas vi för att städa, röja busk, klippa gräs, måla hinder, skotta vid sargen, salta i ridhuset mm..
Baka - Vår cafeteria, Café Spiltan, bidrar till trivsel både till vardags och vid stora och små tävlingar och ger varje år ett värdefullt överskott.
Försäljningsaktiviteter - Vår och höst brukar vi sälja t ex Newbody, plastpåsar och till jul även bingolotter
Tävlingsarrangemang - Utöver flera mindre klubbtävlingar ordnar klubben några större tävlingar varje år och då behövs funktionärer av olika slag, t ex parkeringsvakter, bemanning av sekretariat, cafeteria, domartorn och vid hoppning ett rejält gäng på banan. Vilka kunskaper man behöver för de olika uppdragen varierar men det finns något för alla och det går åt många! Vi vill ju att våra gäster ska känna sig väl omhändertagna!

Medlemsavgift

Medlemskap är en förutsättning för att Du ska få delta i klubbens aktiviteter och träningar som bedrivs på anläggningen. Det ger Dig också rätt att köpa anläggningskort och att lösa licens och tävla för IRK.

Medlemsavgiften beslutas varje på vid årsmötet för nästkommande år.

Medlemsavgift 2024 höjs pga höjd premie för olycksfallsförsäkringen
Junior (tom 20 år) 280:- Senior 355:- Familj 920:-

Familj kan bestå av max 2 vuxna och obegränsat antal barn/ungdomar i LOK-stödsberättigad ålder (t.o.m. 25 år) som tillhör samma hushåll.

Ny medlem - Viktigt att du lämnar namn, fullständig adress, e-postadress och födelsedata (10 siffror) när du betalar medlemsavgiften samt om möjligt också mail och mobil.

Det är roligt när hela familjen stödjer ridsporten genom ett familjemedlemsskap. Kom ihåg att ange namn på alla familjemedlemmar inklusive 10-siffrigt personnummer, (så att vi får korrekta uppgifter i vår kollektiva olycksfallsförsäkring för medlemmar!)

Insjöns RKs bankgiro: 5382-4322
Insjöns Ridklubbs swishnummer:
123 263 56 39

När du betalar – var noga med avsändaruppgifter – för anläggningskort även hästnamn!
Du kan även mejla kompletterande uppgifter till kassören louise.tysklind@telia.com

Fikapaus vid utbyggnaden av vårt ridhus 2016

Publicerad: 2022-11-01